• Tegoroczny Światowy Dzień Wody obchodzony jest pod hasłem „Docenianie wody”

          • Dzisiaj, 22 marca  na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Wody. Święto zostało ustanowione w celu podniesienia świadomości, jak wielką rolę odgrywa woda i jakie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Obchody święta przyczyniają się do pogłębiania szacunku do wody, która ze względu na swą pozorną dostępność w warunkach klimatu umiarkowanego, często bywa marnotrawiona.

            Według danych ONZ wody zaczyna brakować w miejscach, w których dotychczas było jej pod dostatkiem. Obecnie ponad 2 mld ludzi na świecie nie mają dostępu do czystej wody pitnej (liczba ludności – 7,8 mld), problem ten dotyka 100 mln mieszkańców Europy (liczba Europejczyków – ok. 750 mln). W ciągu najbliższej dekady dostępność czystej i bezpiecznej wody pitnej może spaść aż o 40%. Do 2050 roku zapotrzebowanie na wodę wzrośnie dwukrotnie, a ponad połowa światowej populacji będzie zagrożona jej deficytem.

            Świadome i racjonalne korzystanie z zasobów wodnych jest zadaniem dla nas wszystkich.

            Każdy z nas powinien wnieść swój mały, a może wielki wkład w walkę o to, co najcenniejsze dla nas i przyszłych pokoleń.

            Wystarczy naprawdę niewiele, by zmienić nasz dom, a szczególnie łazienkę i kuchnię,                             w miejsce bardziej przyjazne dla środowiska, a tym samym oszczędniejsze.

            Członkowie kółka przyrodniczego w naszej szkole obliczyli na dzisiejszych zajęciach, że  korzystanie z prysznica zamiast brania kąpieli w pełnej wannie, nie mycie naczyń pod bieżącą wodą, mycie naczyń w zmywarce, zakręcanie wody podczas mycia zębów, spłukiwanie toalety z wykorzystaniem dwóch przycisków to dzienna oszczędność wody w ilości ok. 70 l na 1 osobę. Nietrudno przeliczyć jaka to oszczędność w czteroosobowej rodzinie w ciągu miesiąca (70l x 4 x 30), czy roku (70l x 4 x 365). Przeliczając na złotówki, łatwo przekonać się, że jest to nie tylko aspekt ekologiczny, ale i finansowy dla nas.

            Wspólnie oszczędzajmy i dbajmy o wodę! Dla środowiska i przyszłych pokoleń!

            Na podstawie zasobów internetowych, głównie: Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i obserwacji własnych

                                                                                                                Jadwiga Wiśniewska

          • Pudełka śniadaniowe od ANWILU - w podziękowaniu za udział w akcji "Drzewko za butelkę"

          • „Drzewko za butelkę” to ogólnopolska akcja zainicjowana w 2003 roku przez firmy chemiczne, które uczestniczą w międzynarodowym programie „Odpowiedzialność i Troska” (OiT). Inicjatywa polegająca na wymianie zużytych butelek PET na sadzonki drzew i krzewów należy do najbardziej rozpoznawalnych projektów odbywających się w jego ramach w Polsce.

            ANWIL - jako jeden z realizatorów programu OiT - koordynuje to przedsięwzięcie we Włocławku już od 15 lat. „Drzewko za butelkę” to przykład jednej z wielu aktywności podejmowanych przez spółkę na rzecz edukacji ekologicznej młodego pokolenia.

            Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kowalu angażują się w akcję od wielu lat, zbierając zużyte butelki PET, które następnie trafią do recyklingu. Akcja cieszy się wśród naszych uczniów dużym powodzeniem. Młodych ekologów z roku na rok przybywa, o czym najlepiej świadczą rekordowe wyniki zbiórki butelek PET w kolejnych edycjach.

            Wszystkie placówki uczestniczące w akcji otrzymały w tym roku tradycyjnie sadzonki drzew oraz krzewów, a te, którym uda się zebrać najwięcej butelek, także dyplomy i upominki. Wszyscy uczniowie naszej szkoły zostali obdarowani pudełkami śniadaniowymi wykonanymi metodą recyklingu. Upominek rozdała uczniom klas I-III pani dyrektor A. Prokopiak-Lewandowska. Uczniowie pozostałych klas zostaną nagrodzeni za udział w akcji po powrocie do nauki stacjonarnej.

             

          • Powitanie wiosny 2021 r.

          • Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią przekazujemy uczniom informacje dotyczące „Powitania Wiosny 2021r.”

            Zapraszamy uczniów klas I-III do  rywalizacji sportowej i sprawdzenia w formie zabawy swojej sprawności fizycznej.  

            Czas: 24 marca (środa) – uczniowie klas I

                      25 marca (czwartek) – uczniowie klas II

                      26 marca (piątek) – uczniowie klas III

            Dokładne godziny wyjazdu do lasu i powrotu z lasu przekażą dzieciom p. wychowawczynie.

            Miejsce: las przy jeziorze „Dzilno”

            PRZEBIEG IMPREZY TERENOWEJ:

            I Spacer lasem i poszukiwanie zwiastunów wiosny (kwitnąca leszczyna, olcha czarna, bazie kotki, śpiew skowronka, motyle, mrówki itp.)

            II Konkurencje sportowe:

            1. Biegi: II Leśny Bieg „Po zdrowie” uczniowie kl. I na dystansie 60 m, kl. II -  80m, kl. III - 100m.

            Trasa biegu prowadzi drogami gruntowymi, piaszczystymi, leśnymi. Na trasie biegu mogą znajdować się korzenie drzew, kamienie i inne przeszkody.

            Uczniowie biegną na czas w 3 osobowych grupach.

            Uczniowie, którzy uzyskali kolejno 3 najlepsze wyniki w poszczególnych klasach zajmują           I, II, III miejsce i uzyskują tytuły laureatów biegu.

            Laureaci zostają uhonorowani odpowiednio: złotymi, srebrnymi i brązowymi medalami oraz dyplomami.

            Wszyscy uczestnicy biegów otrzymują upominki.

            1. Przeciąganie liny – zima kontra wiosna.
            2. Rzut szyszkami do celu stałego.

            III Pieczenie kiełbasek przy ognisku.

             

             

                                Zabawa edukacyjna „Na tropach wiosny”

               Serdecznie zachęcamy uczniów Szkoły Podstawowej w Kowalu do udziału w zabawie edukacyjnej  ,,Na tropach wiosny". Chętni uczniowie proszeni są o przesłanie wykonanego przez siebie zdjęcia, przedstawiającego  zwiastuny wiosny - elementy przyrody budzącej się po zimie z zimowego snu (rośliny, ptaki, czy inne zwierzęta).

            1. Cele zabawy edukacyjnej:

            - zachęcenie uczniów do obserwacji budzącej się do życia przyrody

            - popularyzowanie wiedzy o zwiastunach wiosny

            - zachęcanie do częstszego kontaktu z naturą jako forma spędzania wolnego czasu

            - prezentacja twórczości w dziedzinie fotografii

            2. Zdjęcia przesyłamy na jeden z podanych  adresów  mailowych:  d.zbonikowska@spkowal.pl     e.czaplicka@spkowal.pl    j.wisniewska@spkowal.pl 

            3. Terminarz- zdjęcia należy przesyłać do organizatorów zabawy edukacyjnej do 9 kwietnia 2021 roku.

            4. W temacie maila, proszę wpisać: miejsce wykonania zdjęcia, imię i nazwisko ucznia oraz klasę, do której uczęszcza.

            5. Najpiękniejsze zdjęcia zostaną opublikowane na szkolnej stronie internetowej .

            Zapraszamy do udziału!

            Gra terenowa w podchody

            Ze względu na zwiększoną w ostatnim czasie zachorowalność na COVID-19 gra w podchody zorganizowana zostanie w I tygodniu po powrocie uczniów klas IV-VIII do szkoły.

            Przepraszamy.

             

          • Szkolny konkurs „Goście w mojej ptasiej stołówce” rozstrzygnięty.

          • Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom szkolnego konkursu „Goście w mojej ptasiej stołówce”, którego celem było uwrażliwienie na piękno przyrody, kształtowanie postaw proekologicznych, poznawanie ptaków odwiedzających karmniki zimą oraz ich zwyczajów żywieniowych, rozwijanie wyobraźni, kreatywności i zdolności manualnych dzieci i młodzieży. Do organizatorów konkursu wpłynęło 67 zdjęć i 12 prac plastycznych. Komisja konkursowa w składzie Anna Szatkowska - wicedyrektor szkoły, Jadwiga Wiśniewska – organizator konkursu, Barbara Zielińska Tomicka – nauczyciel plastyki, Katarzyna Janicka – pedagog, Danuta Zbonikowska – nauczyciel biologii i Elżbieta Czaplicka – nauczyciel przyrody z ogromną przyjemnością podziwiała uczniowskie zdolności obserwacji i umiejętności plastyczne oraz fotograficzne uwieczniania przyrody w zimowej scenerii. Wybór najciekawszych prac, zwłaszcza zdjęć, okazał się sporym wyzwaniem.

            Ostatecznie przyznano następujące miejsca spośród zdjęć:

            w kategorii wiekowej klas I-III:

            I miejsce - Oskar Zieliński z kl. Ia, Oliwia Majewska z kl. Ia, Mikołaj Lewandowski z kl. Ib;

            II miejsce - Michasia Orzelska z kl. Ib, Zuzia Czerwińska z kl. Ib, Zosia Tomczak z kl. Ib

            III miejsce - Lena Wietrzykowska z kl. Ia, Mateusz Korpusiński z kl. Ib

            w kategorii wiekowej klas IV-VIII:

            I miejsce - Jakub Ziółkowski z IVb, Weronika Lewandowska z kl. IVb

            II miejsce - Szymon Barański z kl. VIIb, Alicja Chełminiak z kl. IVb

            III miejsce - Szymon Nowakowski z kl. Va, Kacper Urbaniak z kl. VIa

            Wyróżnienie: Malwina Strzelecka z kl. Va, Magdalena Wnukowska z kl. VIc, Bartosz Żakowski z kl. Va, Adam Błaszczyk z kl. Va, Tymoteusz Wdzięczny z kl. VIa

            Spośród prac plastycznych w kategorii wiekowej uczniów klas I-III nagrodę szczególną przyznano Amelii Adamskiej z klasy IIIa. Wyróżniono także pracę Weroniki Piszczan z kl. IIIa.

            w kategorii uczniów klas IV – VIII kolejne miejsca zajęły;

            I - Oliwia Korpusińska z kl. Va

            II – Alicja Kacprzyk z kl. VIc

            III – Martyna Jabłońska z kl. VIa i Julia Pawlak z kl. VIa

            Serdecznie gratulujemy nagrodzonym i bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za zaangażowanie w pomoc naszym skrzydlatym przyjaciołom w przetrwaniu zimy. Teraz wiemy, dlaczego w Kowalu i okolicy ptaki pięknie śpiewają.

            Nagrody i dyplomy laureatom będą wręczone 22 marca 2021r.

          • Sukces Wiktora Pawłowskiego (uczeń klasy VIIA)

          • W środę 10 marca 2021r. odbył się powiatowy Konkurs Fizyko-Chemiczny „Molekuła”, zorganizowany przesz Szkołę Podstawową im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu. Honorowy patronat nad konkursem objęli: Starosta Powiatu Włocławskiego i Burmistrz Brześcia Kujawskiego. Naszą Szkołę reprezentował Wiktor Pawłowski, uczeń klasy VIIA. Dla Wiktora był to bardzo udany debiut w konkursach przedmiotowych, zajął 10 miejsce na 34 uczestników z 16 szkół. Wszyscy uczestnicy otrzymali bogate nagrody od sponsorów. Wiktor przygotował na konkurs model tlenku węgla(II) – czadu i dwie ciekawe fotografie przedstawiające „różne oblicza światła”. Cieszy mnie również bardzo dobrze napisany test wiedzy i umiejętności z zakresu chemii, fizyki i przyrody. Wiktor uczęszcza na zajęcia dodatkowe z chemii.

            Wielkie gratulacje dla Wiktora. 

            J. Śpibida

          • POWITANIE WIOSNY 2021 R.

          •  

            Zgodnie z tradycją naszej szkoły zapraszamy całą społeczność szkolną na uroczyste powitanie wiosny 2021r. pod hasłem „W zdrowym ciele – zdrowy duch”. W związku z pandemią koronawirusa wiosenne gry i zabawy odbywać się będą z zachowaniem wszelkich zasad obowiązującego reżimu sanitarnego.

            Jak zawsze będzie kolorowo, zabawnie i wesoło, choć trochę inaczej bo mniej zbiorowo!

            Dla wszystkich zaangażowanych chłopców i dziewczynek przewidziano wiosenny upominek. Kto chce zdobyć WIOSENNY SKARB – musi zapracować na niego sam!

            Uczniowie klas I-III wyruszą do lasu, lecz nie po to by narobić hałasu.

            Szeroko otworzą oczy oraz uszy i będą szukać oznak wiosny w leśnej głuszy.

            W II Biegu Przełajowym leśnymi ścieżkami pobiegną i zwycięzcy zasłużone medale zdobędą.

            W potyczkach sprawnościowych sprawdzą nie tylko swoją siłę i przymioty zręczności, ale także poznają zalety współpracy i odpowiedzialności.

            Kiełbaski upieczone w ognisku zjedzą i długo wiosenne przygody wspominać będą.

            Uczniów klas starszych od komputerów uwolnić chcemy i szukanie wiosennego skarbu na terenie przyszkolnym oferujemy.

            Każdy kto zgłosi się w wyznaczonym czasie i miejscu, może liczyć na słodkie zwycięstwo!

            Organizatorzy instrukcji udzielą i w ukryciu obserwować będą.

            Uchylając rąbka tajemnicy będzie to zabawa w podchody, zgodnie z trendami mody.

            Na terenie wokół szkoły czekać będą na uczniów skrzętnie ukryte zadania do wykonania.

            Która klasa najliczniej zagadki rozwikła – vocher na wybrany przez siebie dzień od niepytania uzyska.

            Zadania można wykonywać parami, a nawet trójkami czy czwórkami byleby            z odpowiednimi od siebie odstępami.

            Kto ma możliwość i rodzinnie wybierze się do parku, nad jezioro, czy do lasu niech zrobi sobie zdjęcie z naturalnym wiosennym okazem.

            Indywidualnie też można podziwiać budzącą się do życia przyrodę i zrobić fotkę dokumentującą jej młodziutką urodę.

            Przesłane do szkoły zdjęcia zdobić będą galerii wnętrza.

            Szczegółów worek podamy zainteresowanym w najbliższy wtorek, 16 marca 2021 r.

          • Zapraszamy do udziału w konkursie pod tytułem ,,Najładniejsza ozdoba wielkanocna”.

          • 1. Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa w Kowalu.
            - nauczyciel prowadzący:  p. Janusz Przywitowski.

            2. Konkurs na charakter wewnątrzszkolny.

            3. Cele konkursu:

            - rozwijanie wrażliwości artystycznej dzieci i młodzieży,

             - pielęgnowanie tradycji świątecznych,

             - zdobywanie doświadczenia w zakresie  zdolności manualnych,

            - promowanie nowych twórców i talentów.

             4. Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu ozdoby wielkanocnej, dowolną techniką plastyczną. Ozdoba może być płaska, przestrzenna, lub wisząca, przeznaczona do dekorowania stołów, okien, drzewek. Wielkość dowolna.

            5. Kategorie konkursowe.

             Konkurs przewiduje podział na kategorie wiekowe:

             - dzieci z klas I-III

             - dzieci z klas IV-VI

            6. Uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę do konkursu. Każda praca musi zawierać dane autora - imię, nazwisko, klasa.
            Karteczka przymocowana do pracy.

            Prace konkursowe wraz z wypełnioną kartą  należy składać w budynku szkoły do dnia 24 marca 2021r. Prace po tym terminie nie będą przyjmowane.

            7. Organizator powołuje Komisję Konkursową, która ocenia wykonane prace. Ocenie będzie podlegać zgodność z wytycznymi regulaminu, estetyka wykonania pracy, ogólny wyraz artystyczny, oryginalność pomysłu oraz użytych materiałów oraz stopień trudności wybranej techniki plastycznej. Komisja konkursowa przyzna nagrody dla laureatów w każdej kategorii wiekowej.  Ocena Komisji jest ostateczna
            i niepodważalna.

             8. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie szkoły, oraz profilu  szkoły na Facebooku.

             9. Uczestnik przystępując do konkursu, wyraża zgodę na dokumentowanie jego twórczości  i jej prezentacji na szkolnych stronach internetowych.

             10. Nagrody i dyplomy będą do odbioru w budynku szkoły.

            11. Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga Organizator.

            12. Po zakończeniu konkursu i  podanych wynikach wszystkie prace są do odbioru w budynku szkoły.

          • Przytulanie dziecka − co oznacza dla rozwoju osobowości?

          • Dlaczego kontakt fizyczny z matką jest tak ważny dla rozwoju osobowości dziecka? Szokujący eksperyment Harlowa, choć dzisiaj wydaje się okrutny, unaocznia konsekwencje braku czułości we wczesnym dzieciństwie. Bez matczynego dotyku, pieszczot i przytulania funkcjonowanie dziecka w dorosłym życiu staje się wyjątkowo trudne.

            Przytulanie − co oznacza dla ssaka?

            Nic nie kosztuje, a jest wyrazem miłości i przywiązania. Wpływa na prawidłowy rozwój psychoemocjonalny człowieka, a nawet też innych ssaków. Otwiera bramę do prawidłowego, harmonijnego rozwoju i bezstresowego funkcjonowania w społeczeństwie.

            Niezbyt chwalebny eksperyment, który amerykański psycholog, Harry Harlow, przeprowadził na małpach, dowiódł ogromną rolę dotyku i czułości w rozwoju młodego stworzenia. Małpki (rezusy), najbardziej spokrewnione z człowiekiem zwierzęta, zostały odseparowane od matek. Następnie, jedne z nich były karmione przez drucianą, inne przez szmacianą postać. Chętniej wracały do „szmacianej matki”, a te karmione przez drucianą miały szereg zaburzeń natury fizjologicznej (m.in. problemy z trawieniem, biegunki). Wszystkie małpki stały się z czasem agresywne, wycofane, nieufne, ich reakcje były zakłócone w podobny sposób, jak w przypadku zaburzeń psychicznych u ludzi.

            Przytulanie zapewnia nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale też komfort psychiczny. W dużym stopniu jest to efekt działania hormonu szczęścia − oksytocyny, która wydziela się, między innymi, w takich momentach. Wzrost poziomu hormonu szczęścia to obniżenie ilości hormonu stresu – kortyzolu, czyli mniejsze napięcie i większa szansa na prawidłowy rozwój.

            Przytulanie dzieci – na liście pierwszych potrzeb!

            Czułość i potrzeba opieki nad dzieckiem jest zakorzeniona w umyśle matki i ściśle związana z instynktem macierzyńskim. Zaspokojenie potrzeb biologicznych to jedno. Natomiast równie ważne są potrzeby psychiczne i emocjonalne dziecka. Potrzeba dotyku jest prawie tak samo istotna, jak potrzeby fizjologiczne. Można powiedzieć, że rodzi się ona razem z dzieckiem.

            Dobitnym przykładem skutków, jakie daje brak opieki, dotyku i czułości, jest choroba sieroca. Węgierski psychiatra R. Spitz przeprowadził eksperyment porównawczy na grupie dzieci umieszczonych w 2 różnych instytucjach: przytułku i żłobku więziennym. W pierwszej, opiekunami były pielęgniarki, zaś w żłobku dzieci miały zapewniony niezbędny kontakt fizyczny z własnymi matkami. Efekt był taki, że 1/3 dzieci z przytułku zmarła w ciągu pierwszych 2 lat życia, co nie wydarzyło się w przypadku dzieci, które były blisko matek. Co ciekawe,  pielęgniarki prowadzące przytułek upatrzyły sobie jedno z dzieci – było ładne, więc często okazywały mu czułość. Obserwacja pokazała, że było to jedyne dziecko spośród 30 innych, które rozwijało się prawidłowo.

            Co daje przytulanie?

            Przytulanie, dotyk wpływają na różne aspekty rozwoju osobowości człowieka: staje się on bardziej ufny, otwarty, empatyczny, zdolny do miłości i jej okazywania w dorosłym życiu. Co za tym idzie – łatwiej odnajduje się w relacjach międzyludzkich, nie dusi w sobie emocji, lepiej radzi sobie z codziennymi wyzwaniami.

            Osoby, które zostały pozbawione czułości we wczesnym dzieciństwie mogą stać się „społecznie upośledzone”, wycofane, trudne i chłodne. Ich zdolności poznawcze i społeczne, które kształtują się w ciągu pierwszych lat życia, nie mogą się w pełni rozwinąć ze względu ograniczone poczucie bezpieczeństwa.

            Źródło: https://drmax.pl/blog-porady/matczyne-przytulanie-co-oznacza-dla-rozwoju-twojej-osobowosci/

          • Tydzień Olimpijski w klasach młodszych

          • Miniony tydzień był dla dzieci klas 1-3 ,,Tygodniem Olimpijskim”. W tym czasie odbyły się ,,VI Szkolne Igrzyska Olimpijskie Klas Młodszych”. Ze względu na reżim sanitarny tegoroczne Igrzyska przybrały nieco inną formę. Każda klasa w drodze losowania została podzielona na trzy drużyny, które zmagały się z poszczególnymi konkurencjami i walczyły o medale. Każdy uczeń miał szansę wzięcia udziału w rozgrywkach.  Po zakończeniu zmagań sportowych we wszystkich klasach, Pani Dyrektor wręczyła każdej drużynie medale oraz pamiątkowe dyplomy.

            Igrzyska przygotowały i poprowadziły wychowawczynie klas.

            Komplet medali ufundowała Rada Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.

            Zdjęcia dostępne w galerii: https://www.spkowal.pl/photos/?photo=album&gallery=40 

          • Nabór wniosków o przyjęcie dziecka do pierwszej klasy szkoły podstawowej

          • Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Wielkiego w Kowalu informuje, że  od  dnia  01.03.2021 r. rozpoczyna się nabór wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej na rok szkolny 2021/2022. Druk wniosku wraz z klauzulą informacyjną dostępny jest w wersji papierowej w sekretariacie szkoły oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej pod adresem https://www.spkowal.pl/a/dokumenty .

            Wypełnione wnioski będą przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach pracy sekretariatu szkoły (7.00-15.00) do dnia 30 marca 2021 r. 

            UWAGA!!!

            Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi  szkolnemu, zameldowanego na terenie Gminy Miasta Kowal, zobowiązani są do poinformowania, dyrektora szkoły o realizacji obowiązku szkolnego w innej placówce oświatowej niż szkoła obwodowa (również poza granicami kraju)  w terminie  do 30 września każdego roku. W celu dopełnienia formalności należy wypełnić oświadczenie o miejscu realizacji obowiązku szkolnego (druk w wersji papierowej do pobrania w sekretariacie szkoły lub w wersji elektronicznej pod adresem https://www.spkowal.pl/a/dokumenty ) i dostarczyć do sekretariatu szkoły w w/w  terminie.

             

          • PODZIĘKOWANIE DLA WIELOLETNIEJ WIZYTATOR...

          • PODZIĘKOWANIE od społeczności Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Wielkiego w Kowalu dla p. Elżbiety Urbańskiej - wieloletniej wizytator naszej szkoły, z życzeniami realizacji swoich pasji i zainteresowań na zasłużonej emeryturze.

            Dyrekcja, Grono Pedagogiczne, prcaownicy administracji i obsługi, 

          • Projekty międzynarodowe w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Wielkiego w Kowalu

          •  

            W roku szkolnym 2021-22 planujemy uczestnictwo naszych uczniów w projektach edukacyjnych w ramach programu Erasmus+ i POWER.

            „Trochę kultury! - międzynarodowa mobilność uczniów” – będzie to projekt skierowany do 40 uczniów szkoły, którzy wyjadą na 2 tygodniową przygodę do naszej szkoły partnerskiej w Grecji. Głównym celem projektu jest rozwinięcie u uczniów kluczowych kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności, kompetencji społecznych oraz kompetencji w zakresie uczenia się i w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Uczniowie brać będą udział w zajęciach przygotowanych przez greckich rówieśników, a także przygotują zajęcia o kulturze i historii Polski. Dodatkowo oprócz zajęć szkolnych uczniowie wezmą także udział w wielu wycieczkach po najważniejszych atrakcjach turystycznych np. masyw Olimpu, Stary Pantaleimon.

            Uczniowie naszej szkoły będą także brać udział w międzynarodowych projektach wymian młodzieży Erasmus+, które odbywać się będą w Polsce. Projekty te pozwolą uczniom poznać rówieśników z innych krajów UE, a co za tym idzie nawiązać międzynarodowe przyjaźnie, poznać kulturę i historię innych krajów oraz ćwiczyć swoje umiejętności komunikacji w języku obcym. Projekty odbywać się będą w okolicach Zakopanego.

            Projekty finansowane będą w całości ze środków Unii Europejskiej, uczniowie naszej szkoły nie będą ponosić żadnych kosztów.

          • Informacja o XI Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci pod hasłem „Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”

          •  

            Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr Aleksandra Hadzik ogłasza XI edycję Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy” i zaprasza najmłodszych mieszkańców terenów wiejskich do udziału w tym przedsięwzięciu. Honorowy Patronat nad Konkursem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a wsparcia organizacyjnego udzielają: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Partnerem strategicznym Konkursu jest Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronat medialny sprawują: TVP 1, platforma informacyjna AgroNews.com.pl, dwutygodnik Agro Serwis, Gospodarz.pl – Twój Portal Rolniczy, Tygodnik Poradnik Rolniczy, Rolniczy Przegląd Techniczny, Wieści Rolnicze – Portal dla rolników oraz Magazyn Rolniczy Agro Profil.

            Hasło jedenastej edycji cieszącego się rokrocznie dużym zainteresowaniem dzieci konkursu nawiązuje do 30-letniej działalności prewencyjnej KRUS i związane jest z jubileuszem, który Kasa obchodzi w tym roku. Ponieważ oferta edukacyjna KRUS od początku działania instytucji kierowana jest również do najmłodszych mieszkańców wsi, organizacja Konkursu pozwala sprawdzić ich wiedzę o bezpieczeństwie pracy i zagrożeniach wypadkowych w gospodarstwach rolnych.

            Celem działania kierowanego do uczniów wiejskich szkół podstawowych jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z przebywaniem i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym.

            Szczegóły w Regulaminie Konkursu

            Autorzy najciekawszych prac, na każdym etapie Konkursu, otrzymają nagrody ufundowane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, współorganizatorów i patronów Konkursu. Prace laureatów będą publikowane również w materiałach popularyzatorskich Kasy.

            Z uwagi na sytuację epidemiczną w kraju prosimy o kontakt z właściwą dla miejsca zamieszkania jednostką terenową KRUS, gdzie uzyskać można szczegółowe informacje na temat zasad uczestnictwa w Konkursie.

          • „Zawsze Jest Jakieś Wyjście”

          • Od 1 stycznia 2021 r. działa internetowa poradnia psychologiczno-pedagogiczna „Zawsze Jest Jakieś Wyjście”. Uczniowie, rodzice, nauczyciele mogą on-line znaleźć specjalistę i zarezerwować termin spotkania. 

    • Kontakty

      • Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kowalu * Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Kowalu * Przedszkole Miejskie w Kowalu
      • spkowal@kowal.eu * przedszkole@kowal.eu
      • SP Kowal
        tel. (054) 284 23 17

        Numery wewnętrzne:

        -10-Sekretariat
        -11-Dyrektor Szkoły
        -12-Z-ca Dyrektora Szkoły
        -13-Administracja
        -14-Księgowość
        -15-Inspektorat Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Kowal

        PM Kowal
        tel. (054) 284 23 75
      • ul. Piwna 20

        87-820 Kowal
        Poland
    • Logowanie