Informacje ogólne
Przystąpiliśmy do udziału w projekcie „Klucz do uczenia 3.0”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza).
Projekt ma na celu wsparcie uczniów klas 7-8 szkół podstawowych w procesie kształcenia tak, aby mieli oni szansę podnoszenia poziomu wiedzy, zdobywania i rozwijania kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych przekładających się na proces uczenia i możliwości kontynuacji nauki w wybranych szkołach, a także na funkcjonowanie w życiu codziennym.
Celem jest także wsparcie nauczycieli szkół podstawowych obejmujące doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do prowadzenia wysokiej jakości nauczania.
Uczniowie otrzymają wsparcie w postaci zajęć rozwijających ww. kompetencje w ramach następujących modułów:
- zajęcia dodatkowe z języka angielskiego;
- kreatywne warsztaty z języka angielskiego;
- zajęcia dodatkowe z matematyki;
- zajęcia pn. Mistrzowie matematyki;
- zajęcia pn. Efektywna Nauka;
- warsztaty z kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych.
O zakwalifikowaniu ucznia do Projektu będzie decydować szkolna komisja rekrutacyjna powołana przez dyrekcję (zgodnie z zasadami i kryteriami naboru zawartymi w szkolnym regulaminie rekrutacji).
Szkolny regulamin rekrutacji uczniów do udziału w projekcie „Klucz do uczenia 3.0”
- Podczas zebrań wychowawców z rodzicami, przekazana zostanie im informacja na temat możliwości udziału dzieci w projekcie, zadań jakie zostały w nim przewidziane do realizacji, jak również możliwych do wyboru form wsparcia. W trakcie zebrania omówiona zostanie zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
- Wsparcie w ramach Projektu przewidziane jest dla uczniów klas VII oraz VIII szkół podstawowych.
- O zakwalifikowaniu ucznia do Projektu będzie decydować szkolna komisja rekrutacyjna powołana przez dyrekcję w każdej szkole, składająca się z min. 3 osób, które ustanowią dla szkoły regulamin/zasady rekrutacji oraz kryteria naboru dla każdego rodzaju wsparcia realizowanego w ramach Projektu.
- W każdej ze szkół wsparciem objęte zostaną, w każdym roku szkolnym (2024/2025 oraz 2025/2026), dwie grupy niepowtarzających się w projekcie uczniów:
- GRUPA I: na zajęcia dodatkowe z języka angielskiego, na kreatywne warsztaty w języku angielskim oraz na warsztaty z Efektywnej Nauki;
- GRUPA II: na zajęcia dodatkowe z matematyki, na zajęcia pn. Mistrzowie matematyki oraz na warsztaty z Efektywnej Nauki.
- Kryteria rekrutacji:
Kryteria formalne:
- uczeń/uczennica dostarczy do biura Projektu pełną wymaganą, prawidłowo wypełnioną, dokumentację rekrutacyjną w wersji papierowej (możliwe jest dostarczenie za pośrednictwem szkoły);
- uczeń/uczennica znajduje się na Liście uczniów i uczennic wytypowanych do udziału w projekcie, sporządzonej przez dyrektora placówki;
- uczeń/uczennica jest osobą mieszkającą w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracującą lub uczącą się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego;
Kryterium kwalifikowalności:
- posiadanie statusu ucznia szkoły biorącej udział w projekcie.
Kryteria merytoryczne:
- motywacja ucznia do udziału w Projekcie (0 – 5 pkt);
- opinia nauczyciela lub pracownika pedagogicznego o uczniu (0 – 5 pkt);
- oceny (w odniesieniu do wyników osiąganych na poziomie danej szkoły z wybranych przedmiotów odpowiadających poszczególnym formom wsparcia) (0 – 5 pkt).
Spełnienie kryteriów merytorycznych zostanie udokumentowane w
Oświadczenie o spełnieniu kryteriów, które szkolna komisja rekrutacyjna
wypełni osobno dla każdego/każdej ucznia/uczennicy.
Oświadczenie o spełnieniu kryteriów należy dostarczyć w formie papierowej,
do biura Projektu, wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami
rekrutacyjnymi.
- Uczniowie mający wziąć udział w wyjazdowych warsztatach z kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych zostaną wyłonieni, w każdym roku szkolnym (2024/2025 oraz 2025/2026), spośród uczniów uczęszczających na projektowe zajęcia w ramach GRUPY I oraz GRUPY II, w oparciu o opinię nauczyciela lub pracownika pedagogicznego o uczniu.
- Komisja rekrutacyjna w danej szkole podczas kwalifikowania ucznia do wsparcia weźmie pod uwagę przewidywany czas trwania zajęć lub warsztatów. Istotne jest, aby uczeń pozostawał uczniem danej szkoły do momentu, aż zakończy on pełny cykl danego wsparcia.
- Pełna ścieżka edukacyjna zaplanowana w projekcie trwa jeden rok szkolny.
- W wyniku prac szkolnej komisji rekrutacyjnej powstaną Listy uczniów i uczennic wytypowanych do udziału w projekcie dla każdej z dwóch grup w danym roku szkolnym. Komisja utworzy również listy rezerwowe uczestników Projektu, którzy uprawnieni będą do uczestnictwa w zajęciach w przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych pierwotnie do udziału w Projekcie.
- W przypadku rezygnacji danej osoby z uczestnictwa w Projekcie należy o tym fakcie niezwłocznie poinformować biuro Projektu.
- Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników, w przypadku :
- samodzielnej rezygnacji uczestnika;
- na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia, z powodu naruszania zasad uczestnictwa w zajęciach;
- w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
Skreślenia ucznia z listy uczestników Projektu dokonuje Dyrektor szkoły, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, a w razie nie wyrażenia przez nią zgody na udział w projekcie, proponuje się następną w kolejności osobę, aż do skutku. W przypadku braku listy rezerwowej szkolna komisja rekrutacyjna przeprowadzi dodatkowy nabór.
- Pełen wymagany komplet rekrutacyjny ucznia/uczennicy powinien zawierać:
- Deklarację uczestnictwa w Projekcie - uczeń/uczennica
- Oświadczenie o spełnieniu kryteriów
- Oświadczenie uczestnika/uczestniczki projektu (dot. RODO)
- W imieniu zrekrutowanych uczniów szkoła przedkłada do biura Projektu Listę uczniów i uczennic wytypowanych do udziału w projekcie.
- W każdej szkole powinien być przechowywany szkolny regulamin/zasady rekrutacji, drugi egzemplarz Listy uczniów i uczennic wytypowanych do udziału w projekcie, lista rezerwowa oraz inne wymagane dokumenty związane z Projektem.
- Procedura rekrutacyjna uwzględnia i zobowiązuje osoby odpowiedzialne za realizację projektu na terenie szkoły do przestrzegania kwestii ochrony danych osobowych.