Zasady rekrutacji uczniów - Grecja 2021/2022
Zasady rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
- Projekt skierowany jest do uczniów klas siódmych i ósmych
- O kolejności wyboru chętnych uczniów decyduje średnia ocen, ocena z zachowania, frekwencja i ocena z języka angielskiego uzyskanych w poprzednim roku szkolnym.
Kryteria rekrutacji:
- Średnia wszystkich ocen otrzymana w roku szkolnym 2020/2021:
6.00 – 5.00 – 5 pkt, 4.99 – 4.00 – 4 pkt, 3.99 – 3.00 – 3 pkt, 2.99 – 2.00 – 2 pkt, poniżej 2.00 – 1 pkt
- Ocena z języka angielskiego otrzymana w roku szkolnym 2020/2021:
6 – 5 pkt, 5 – 4 pkt, 4 – 3 pkt, 3 – 2 pkt, 2 – 1 pkt
- Ocena z zachowania otrzymana w roku szkolnym 2020/2021:
6 – 5 pkt, 5 – 4 pkt, 4 – 3 pkt, 3 – 2 pkt, 2 – 1 pkt
- Punkty dodatkowe dla uczniów z mniejszymi szansami - maksymalnie 4 pkt.
Zostanie wzięta pod uwagę także opinia wychowawcy klasy o uczniu. Pierwszeństwo do udziału w projekcie będą mieli uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej lub społecznej, a także mający trudności z uczeniem się. Jednocześnie zwrócimy uwagę na stosunek do obowiązków szkolnych, przejawiane zaangażowanie i umiejętność funkcjonowania w grupie.
Uczniowie, którzy chcą wziąć udział w rekrutacji muszą wypełnić i złożyć formularz rekrutacyjny w sekretariacie szkoły. Rekrutacja odbędzie się na zasadach opisanych w Regulaminie Rekrutacji. Do udziału w projekcie zakwalifikuje się 31 uczniów, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów. Powstanie lista rezerwowa (10 osób), która zostanie wykorzystana w przypadku rezygnacji/braku możliwości wzięcia udziału przez któregoś z uczniów lub gdy nie zostaną wyczerpane miejsca na liście głównej. W przypadku gdy zostaną wolne miejsca po wykorzystaniu listy rezerwowej, na tych samych zasadach przeprowadzimy rekrutację uzupełniającą. Każdemu uczniowi przysługuje odwołanie od decyzji Komisji rekrutacyjnej w ciągu 5 dni, które należy złożyć do Dyrektora szkoły. Każde odwołanie zostanie rozpatrzone w ciągu 5 dni.
Komisja kwalifikacyjna ustalająca listę uczniów uczestniczących w projekcie oraz listę rezerwową składa się z wychowawców klas siódmych i ósmych, nauczyciela języka angielskiego oraz koordynatora projektu.
- Zgłoszenia chętnych uczniów prosimy kierować na email spkowal@kowal.eu lub składać osobiście w sekretariacie szkoły do dnia 31.12.2021 r.
- Ustalona lista uczniów uczestniczących w projekcie zostanie przekazana wychowawcom klas, którzy przekażą informacje swoim wychowankom.
- Do udziału w projekcie zostaną zakwalifikowani uczniowie z największą ilością punktów.
- Ostateczną listę uczestników zatwierdza Dyrektor szkoły, który ma prawo (w uzasadnionych sytuacjach) zabronić zakwalifikowanemu uczniowi udziału w projekcie.
- W przypadku ucznia niepełnoletniego, jego rodzice/opiekunowie prawni muszą wyrazić zgodę na uczestnictwo w projekcie, w momencie braku zgody, do projektu kwalifikuje się kolejny uczeń z listy.
- Każdy uczeń, który poprawnie i terminowo złoży formularz zgłoszeniowy oraz dopełni wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem chęci do udziału w projekcie, a nie zostanie zakwalifikowany do udziału, ma prawo odwołać się pisemnie od decyzji Komisji w terminie do 3 dni od dnia ogłoszenia list uczestników zakwalifikowanych do udziału. Komisja zobowiązana jest do rozpatrzenia odwołania i pisemnej odpowiedzi w ciągu maksymalnie 5 dni od dnia wpłynięcia podania.
- W przypadkach nieujętych niniejszym regulaminem ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor Szkoły.